.

Tisdag 23 Februari

Jaaahas, nu e d dags fö bloggandet ;P Jaa, veckoslute va inte så jäätte speciell. Va hoss Offi i Fredags och vi så på Hangover och åt karkki och chips :P. Filmen va heelt huumor ^^. Och på Lördagen så var d match i Karleby på kvällen så att vi kom först kl.12.00  hem :P, matchen gick tyvärr int så braa, minns int hu myki vi förlora ^^'. Sedan va d träning på Söndaan. Igår va d en lång daa, och heelt ook ;P.

Idag va d en kort daa, men d hände extra myki saker, först så bröt Lina tyyp Vickes finger, så att han missa nästan hela skooldaan då han foo fö att röntgas. Sedan så fo många me hissen (bl.a jag), och några fick upp hissen utan hisskort så fåår jag och syrran skulden ;<. Men som tuur fick vi ingen anmärkning ;). Jaah, sedan efter skolan så pratar jag med kaverin, och foo hem. Sedan så var jag tvungen att laga pasta åt hela familjen, och så kokade det såklart över hahah ;P. Men bla brlev d iallafall ;D.
Tja, dagarna och veckorna gåår snabbt som faan, nästa vecka e d redan sportlov. Och snart tar d int nå länge till tills d e sommarlov, ÄNTLIGEN! ;D. Fast d e nästan skrämmande, man måst nästan egentligen njuta varje liiten sekund av sin ungdom per dag, även fast d e svåårt.

Jag ska ta upp en saak, ett ämne som pågår runt mitt huvud hela tiden. Människor tolkar andra fel. Det känns som om alla skulle bara bry sig om vad alla tkr om en. Snart kmr alla att vara heelt likadana. Alla e vi olika, alla växer i olika takt och seer olika uut. Och genast d kmr en olik människa, så måste d ändras så att alla skulle hållas i samma nivå? Vissa faktist VILL göra något åt sig själva, t.ex. sminka sig, klä sig och laga håret bra. Ja menar, man vill ju nångång vara nöjd med sig sj? Alla vill ju vara glada och nöjda, alla tkr olika med sig själva. Alla tkr inte att vi själva e vackra naturligt, och varför finns smink? Till dom dom verkligen vill ändra sig liite grann! Och hur skulle världen bli om vi alla hade samma åsikter? Inte skulle vi ha nåån riksdagsval eller demokrati. Alla har vi egna åsikter, och såklart vill d ju kännas dålit om en annan tkr annat än en sj, då man alltid har haft den samma åsikten i sig, utan att nåån annan har kritiserat. Man ska våga visa vad man tkr, hur man seer saker och ting själva. Tänkr er om att människor är som godis, det finns i olika färger, smaker,surhet,söthet och form. Alla tkr om en viss smak, d finns olika sorter. Och för många har det varit så, att fast godiset inte seer så gott uut, så kan man tycka senare att det faktist är gott. Så är det böand oss människor. Man ska inte bara helatiden se på utseendet. Kanske den värsta nörden kan vara en heelt rolig persoon? Eller klassens tönt vara helt smart och gillar skolan? Har ni nångång tänkt på detta? Såhär ser jag saker och ting, vissa kanske tkr att dehär e bara helt tönttit, men ja har mina åsikter oxå.

Och en annan sak: 7:an är ett viktigt år för alla. Det är året, då vi fåår våra bra vänner för livet. D är året, då du börjar undra vem du riktigt är och vart du höör. Man blir hatad, baktalad,nedslagen och hånad av personer, äldre och yngre. D är då du blir helt enkelt testad för vem du är och hur saker blir för dig. Humorn är inte det bästa, och vissa utvecklas snabbare än andra. Vissa är mera naiiva eller snobbiga. Jaa, d är då du för nästan första gången får möta verkligheten, vad livet egentligen handlar om. Livet är ingen lek nåmer, du får bara helt enkelt tåla skiten eller göra det bättre eller värre. Det man an gör är att tänk positivt, d bliir no bättre. Gränserna mellan "folktyper" syns tydligt, vart alla hör till. Sj vet ja inte riktigt vart jag höör, kanske liite av allting? Jag vet att folk tkr olika om mig, och jag vet nog största delen vad. Många inser nu, förr eller senare, att det är dags att bli äldre, grow up helt enkelt! Allt är såklart int negativt, men inte heelt positivt heller. För många har det varit svårt att klara allt detta, men d blir inte bättre av att sluta allt.

Ni får säga vad ni än vill biatches, dehär e mina åsikter och synhåll fö faan! ;D

Anski




Älskar min Peak huppari <3 Den e så braa till kalla dagar :>
Titta på hupparin, int mig.
See ya biatches!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 sofia
skriven :

hieno kuva sust !(: