.

Dag 3: Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Maria och Peter, och som är väldigt viktiga för mej!
Min mamma, Mia som hon kalls, har jobbat med lite allt möjligt, just nu så jobbar hon i Svenska Hörselförbundet, och bandra emellanåt några reklamklipp till radio etc. Med pappa.
Min pappa jobbar i YLE som ljudbandare elr va d nu kallas, alltså fixar han ljud till all möjliga tv program och så. Fast nu, efter olyckan då han skadat ryggen, kan han först börja i YLE igen efter en tiid, men just nu så jobbar han ju då med mamma.
Min mamma och pappa är väldigt viktiga, hjälper och stöder mej med allt, fast vi kanske bråkar, så e vi endå ganska nära!
Mamma brukar ibland fara till radion och banda in någo reklamer där oxå, så d känns roligt ibland at säga "d e min mamma som pratar" om man går t.ex i rewell och hör nån reklamklipp :'D
Pappa har alltid gillat musik, men också hocki. Han spelade mycket hocki då han var ung, men han fick väll nå fel i knä av det. Han spelade i  bandet Wild Force då han va ung oxå en tiid. Men nuförtiden så spelar han ibland med sina kompisar, och gör väll nå små keikkan ibland ;D.
Mamma var en ivrig hästtjej då hon var ung, hon lärde mej grunderna då jag började rida, och jaa, då vi var i Sverge för något år sedan red hon ju oxå! :)
Så jaa, dehär är mina föräldrar!


Mamma med våra hundar Walle och Winnie :)


Pappa och Winnie

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: