.

Tisdag 6 Oktober

Hej igen! Ska nu skriva lite om dagen, och lite om andra saker...

Nå, dagen började ganska normalt (jag blev nu tydligen nästan 20 min försenad för lektionen :P) som tur så var det engelska, och vi har en förståndlig engelska lärare :). Men efter den lektionen fick jag veta, att min ena kompis hadde byt från vår klass till en annan. Blev ganska ledsen övr det :(, men jag har no andra vänner i min klass som tur. Ja sen hadde man gympa :P. Och det var orientering i vasklot, yay :P. Vi var ganska lata, bi hittade inte riktigt alla kontroller... heh. Idag så började vår nya period, så vi har nu olikare schema nu i några veckor. Så efter gympan så hadde vi elevvårdhandledning. Det var ganska tråkigt enligt mig, men hade no nå att hålla på me den tiden, pratade lite och så :). Efter det så skulle vi gå en hälsovandring, så igen tillbaka till vasklot :P. D va helt kul, då man inte behövde gå ensam iallafall ;D. Men senare på dan så fick jag höra, att en av min kompis (som jag inte näner namnet) kusin hadde dött idag. Jag blev faktist väldigt ledsen, då jag fick höra att när min kompis hadde träffat sin kusin för sista gången :'(. Sedan så fortsatte vi med textilslöjd, och sen var dagen slut kl.15.30 :P.
Nu är jag bara hemma och chillar framför datan.

Men nu till den andra saken. Jag kan inte förstå människor nå mera. Många kan känna sig utanför, och dom som e inte utanför har oftast bra kompisar eller så försöker det vara nån annan än sig själv och därför passar med in i gruppen. Det är inte så lätt att inte ha kompisar, eller ens bra kompisar som man kan lita på och som alltid berättar sanningen. Man skall ha den sortens stil, man ska vara cool eller snygg för att passa in. Till slut så blir alla helt likadana och har kompisar, som man inte helt kan lita på. Bara man gör ett enda misstag så kan alla precis alla få ett helt fel intryck av en människa. Man får tydligen aldrig en annan chans att visa att man kan passa in med folk. Vissa människor tvingas att förändras helt för att passa in i gruppen, och därför inte känner sig helt säker om sig själv. Vissa människr blir helt och hållet förstörda av det. Varför vågar inte människor att vara sej själva och ha egna åsikter? Måste man hålla med alla och göra precis som alla andra? Jag tänker inte iallafall bli påtryckt av sånt. Jag tänker alltid vara mig själv och ha min egen stil, och om folk har det emot, så behöver dom väll inte lägga sig i. Alla har en egen åsikt och smak, som är speciellt hoss alla. Ingen är sån som skulle vara onödig, alla har sin egen plats! Jag föredrar vänner som man kan lita på och vara med, hur dom än ser ut. Jag tänker inte iallafall ha opålitliga vänner som bara talar en massa skit bakom ryggen på en. Livet är inte lätt för nån av oss i världen, igens liv är helt perfekt. Men alla skall kunna våga vara sig själva. Alla har det inte såhär, men största delen.

Ritade denna bild, inte blev den så fin, men jag e nöjd :)

Anski


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Gud va fula bilder du ritar, du e ful o din blogg e jätta patetisk

2 Anskih
skriven :

Hahah, jag vet inte om du e en som ja känner eller så, men såndäna förolämpningar funkar int på mig :D Dedär e så vtus omoget :P.

Jag e som ja e, jag ritar som ja ritar och ja kan bli bätter på d.

Om du inte acepterar så som ja e så behöver du inte ens titta på min blogg då ^^