.

Söndag 4 Oktober

Hej igen! Tja, skall nu skriva om vad jag gjorde nu idag och igår, för det har hänt en hel del nu under denna helg, både på gott och ont.

Nå, igår så var jag,Nelli,Jessi och Sofia i stan. Det tog en tid innan jag hann efter dem, för att jag hann inte riktigt fixa mig på samma gång som Nelli :P. Nå, då jag kom till stan så köpte vi lite dricka. Vi pratade och hadde det trevligt och fo och kollade lite i butiker. Men allt gick åt röven då vi gick och stå nästan mitt vid torget. Vi sod i en grupp och pratade en stund. Men plötsligt så kom det en hemsk fyllo bakom oss, Jessi varnade Nelli genast och dom började gå, jag förstod int först nå, men då jag vände mig om så stod gubben där och sa på finska:
- Hej flickor, gå inte! Vi blev helt skit rädda och ravade genast djupt in till HS center där vi stannade och pratade chockerade om vad som hadde hänt. Vi vågade inte fara ti torget igen, så vi for till oss och gick ute med hundarna :). Vi pratade om ärfarenheter om vad vi har förr vari med om (t.ex. Att en fyllo sakt eller gjort nå o.s.v). Offi berätta, att förrän Nelli och jag hadde kommi till stan, så hadde dom stöt på sama ukko :S. Nå, då vi var ute med hundarna så måsta Jessi faa hem, så sedan fo vi till oss och var på datan och pratade med Offi :). Sedan lite senare så kom Emppu och sova övr till oss :D. Hon hadde med sig två leffan, Twilight och Goal! 1 ;D. Då Offi hadde fari hem, så började vi laga tortillas och sedan så såg vi på lefforna. Vi hadde skit kiva! ;DD.

Nu ska jag berätta vad ja gjorde idaa. Nå, idaa så hadde vi avslutning med fotislaget kl.16.00, först hadde vi träningsmatch med lage i 1 timme, sedan for vi till bastun. Vissa for och simma :O. Nå, vi pratade och åt good mat :P. Vissa fick pokal och sånt, och så pratde vi lite om nästa år. När jag och Nelli kom hem så bärde vi liite saker från vinden och ner. Och nu så chillar jag bara en liten stund, måste snart och lägga mig för att jag skall orka imoron till skolan. Ha d så bra!

MVH:Ansk

i

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: